Riffeljagt Moseby Jagtforening 2019

Onsdag den 20 marts kl. 19.00 i Klubhuset:

Møde vedr. bukkejagten 2019. Herunder lodtrækning om stykkerne i de første 3 uger af bukkejagten og holdinddeling.

Deltagelse i jagten koster 300,- kr., som dækker deltagelsen og 1stk. buk eller 1 stk. andet råvildt på frijagtstykkerne.

Desuden vil der være mulighed for at melde sig til hjortevildtjagten 2019. Hjortevildtjagten er fri for de, der har meldt sig. Der må kun skydes til kronvildt og dåvildt, ikke ræv og ikke råvildt.

Hvis man også ønsker at deltage i hjortevildtjagten er den samlede pris for bukke- og hjortevildtjagt 500,- kr. Hvis man er så heldig at nedlægge at stykke hjortevildt (Kron – eller då-), er man forpligtet til at købe det for 20,- kr/kg brækket vægt.

Bukkepremieren:

Traditionen tro arrangeres der bukketræf på premieremorgenen kl.8.30 med kaffe og rundstykker i klubhuset. (Området ved klubhuset er fredet til kl.8.00 af hensyn til de, der har jagten her).

Meldepligt:

Udvalget gør opmærksom på, at nedlæggelse af råvildt eller hjortevildt skal meldes til bestyrelsen senest dagen efter !!!!!!

Betaling:

Betalingen for deltagelse i bukke- og hjortevildtjagten SKAL foregå på mødet den 20. marts. Hvis man er forhindret i at deltage på mødet, kan tilmelding foregå til en jagtkammerat eller til et medlem af riffeludvalget, sammen med betalingen.

Arbejdsdag:

Arbejdsdagen er aftalt til søndag den 7. april kl. 9.00 ved klubhuset.

OBS – OBS.Igen i år har riffeludvalget vedtaget, at deltagelse i arbejdsdagen er obligatorisk – sidste år, var der for mange områder, der ikke blev ordnet inden bukkejagten. I år tjekker udvalget områderne inden mødet og laver en beskrivelse af opgaverne på hvert enkelt område. Såfremt dette arbejde ikke bliver udført på et område vil området blive udlagt som frijagt, dvs at alle bukkejægere kan bruge det under hele bukkejagten.

Riffeludvalget:

Thomas Andersen 40 91 66 59

Torben Klarborg 28 70 51 59 Ronni Nielsen 22 73 55 74 Troels L Hjort 60259092 Ove Michelsen

Ny opgave på arbejdsdagen: Der er blevet fældet en større mængde Birke træer på vore stykker, så ud over de vanlige opgaver med vedligehold af tårne og stiger, vil der i år være behov for, at nogle stærke unge mennesker melder sig til at køre dette træ ud – gerne medbringende traktor eller 4-hjulstrækker. Ideen er at sælge træet for 200,- pr. trailerfuld til fordel for foreningens slunkne kasse